בנייה ותיקון גיטרות

פליינג וי-סיפור שחזור הגיטרה

image350גיבסון פליינג וי V2

הסיפור של הגיטרה החשמלית הכל כך מיוחדת הזאת,מתחיל הרבה הרבה שנים אחורה.

לפני כשנה פגשתי את גארי.גארי הוא עולה חדש, מהגר יהודי שבא לכאן מאמריקה. הוא נולד וגדל בדטרויט, והושפע בין היתר ממוטאון.

בין שאר עיסוקיו, ניגן גאר כל חייו באופן מקצועי. בעבודתו כמוסיקאי, הוא ניגן כנגן אולפן במוטאון בלוס אנג'לס והקליט עבור הטמפטיישנס.

הוא אף ניגן עם הבסיסט והמתופף מההרכב האגדי פאנקאדליק, וביחד הם ליוו בסיבובי הופעות זמרת אנגליה בשם רוט קופלנד.

הוא הופיע על במה אחת  עם סליי אנד דה פאמלי, טרי דוג נייט, ג'יימס גנג ועוד.

הפלינג וי V2 המדהימה הזאת, נקראה וי 2 והיא משנת ב 1980. המודל הזה יוצר בסה"כ שנתיים מ-1979-1981 היא בנויה לתפארת.

הגוף בנוי מחמש שכבות של עצי מייפל ומהגוני לרוחב הגיטרה.הצוואר גם כן בנוי מחמש שכבות של עצי מייפל ומהגוני לכל אורכו עם

                                        פינגרבורד מאבוני. כל האיבזור בגיטרה הזאת בנוי מבראס. הפיקאפים והגשר מעוצבים בצורת וי להעניק לגיטרה מראה מיוחד.

המשך קריאה: פליינג וי-סיפור שחזור הגיטרה

השבחת כלים - פיקאפים

image231 כל גיטרה נולדה עם פוטנציאל.כל גיטרה : קלאסית , אקוסטית , בס וגיטרה חשמלית מתוכננות עם פוטנציאל מסוים.. ישנם כלים למתחילים

שמתוכננים לתת מענה למתחיל-אפשרות ללמוד לנגן מבלי לשים דגש על טון ואיכות צליל. ישנם כלים בינוניים- שמתוכננים לתת מענה לנגן

שמחפש להתחקות אחר הטון והמראה של הגיטרות של האומנים הגדולים שמנגנים ומייצגים סגנון סאונד מסוים. יש את הכלים האיכותיים יותר

ביצור תעשייתי כגון סטראטוקסטר אמריקאית ולספול שהם כלים מאוד נפוצים בכלל ובין שתי הגיטרות החשמליות הנפוצות בפרט.ויש כלים

שבנויים בעבודת יד תוך שימת דגש לפרטים ששום יצרן מתועש לא יכול להרשות לעצמו..

על גיטרות חשמליות וגיטרה בס עבודת יד שאני בונה,אספר לך בכתבה אחרת. בכתבה זו אספר ואסביר לך מהי השבחת כלים וכיצד אני

מיישם אותה בגיטרות חשמליות.

המשך קריאה: השבחת כלים - פיקאפים

תהליך יבוש העץ

image229יש בהחלט משמעות לתהליך ייבוש העץ ולאורכו..

בימנו נפוצות שתי שיטות : האחת היא בייבוש במחסני אויר מיוחדים הנקראים קילן באנגלית שבעצם עובדים כמו אובן ענקי,שניתן לשלוט בו

בטמפרטורה וע"י כך לזרז באופן מיידי את ייבושו של העץ לצרכים תעשייתים,ובקיצור-ייבוש מלאכותי.

השיטה השנייה היא ייבוש טבעי של העץ. מרגע כריתת העץ,העץ נשמר במחסנים מיוחדים,ולעיתים אף בחוץ,עד לייבוש הרצוי.תהליך שעשוי לקחת

שנים.מובן שהייבוש המלאכותי קצר יותר בזמן באופן משמעותי מהייבוש הטבעי,ואני מאמין שעובדה זו באה לידי ביטוי בטון של העץ ובעמידות של

העץ לאורך השנים.רמת לחות גבוהה מן הרצוי מונעת מהעץ להדהד בחופשיות.תוצאה זו באה לידי ביטוי בטון של הגיטרה.זו דרך אגב אחת הסיבות

העיקריות למחיר הגבוה במיוחד אותו דורשים בוניי גיטרות קלאסיות  קונצרטיות..חומר גלם כזה עשוי לעלות מאות רבות של דולרים ואולי אף יותר מכך.

המשך קריאה: תהליך יבוש העץ

יולנה קאסטום-סיפור הבנייה

image230הסיפור של הגיטרה החשמלית הזאת מתחיל אי שם בסיביר הרחוקה.

יום אחד מגיע אלי לסטודיו לקוח בשם סטאס. הוא נגן גיטרה, חובב בלוז מושבע, שבנוסף להיותו איש משפחה, הוא גם מנגן, מוביל

הרכב בלוז ומופיע להנהתו. אז בזמן שאני מטפל בגיטרות שלו הוא מתחיל בסיפור : אבא שלי נהג לנגן בצעירותו..הוא היה מופיע

במועדונים לפרנסתו. מה שכמובן גרם לו להעדר בלילות מהבית. הוא ממשיך ומספר, הנגינה והמוסיקה היו חייו. ואז אני נולדתי.

אמא שלי לא אהבה את הרעיון הזה יותר וכך אבי הפסיק לנגן במועדנים, מכר את הגיטרה ומצא לו עיסוקים אחרים.

עצרתי לרגע את עבודתי, והבטתי בסטאס..אני מבין אני אומר לו, נשמע לא פשוט..

ובכן, יש לי רעיון הוא אומר וממשיך ושואל, מה יהיה מחירה של גיטרה בהזמנה אישית, גיטרה חשמלית קאסטום? אני מהנהן בראשי

כמבין את הרעיון שמאחורי השאלה, חושב לרגע ואז עונה לו, זה תלוי בעיצוב שתרצה, בחומרי הגלם, בצביעה וכו'.

לאבי היתה גיטרה פשוטה יחסית אומר סטאס, אבל הוא מאוד אהב אותה..היא היתה צבועה בצבע אדום בוהק, יפה כזאת..

יולנה! קראו לגיטרה יולנה! יולנה אני שואל אותו, מה זאת הגיטרה הזאת? מעולם לא שמעתי על גיטרות יולנה..

המשך קריאה: יולנה קאסטום-סיפור הבנייה

עמוד 2 מתוך 2