בנייה ותיקון גיטרות

הנסיכה האפריקאית

image007 את הגיטרה הזאת בניתי בשנת 2005.

הרעיון היה ליצור שילוב בין נתונים טכניים מגיטרות נפוצות בשוק. גם כאן כמו בבס החלולה, נדרשתי לחשוב על הפרטים

הקטנים ביותר והבה מעבר לכך.צריך לדמיין איך הם יעבדו ביחד...

החלטתי לבנות את הגוף מעץ מהגוני [mahogany ], השתמשתי בעץ רחב מספיק על מנת להימנע מהדבקת שניי חלקים או יותר.

למרות שיש הטוענים שגוף המודבק ממספר חלקי עץ,יהיה חזק יותר[ואני מסכים לטענה זאת,למרות שהייתי מחדד אותה וטוען

שהדבקת מספר חלקיי עץ, בכיווני סיבים מנוגדים, יגרום לעצים להיות יותר יציבים ולפחות נטייה לעיוותים], אני חושב שגוף, העשוי

מחלק עץ אחד יהדהד טוב יותר.

חשוב לציין שהעץ שהשתמשתי בו לגוף של הגיטרה הזאת, יובש באופן טבעי מספר שנים.הצוואר, עשוי כולו[birdseye maple] מעץ אדר עיני ציפור .

לשניי העצים האלו יש נטייה להשלים האחד את השני מבחינת טווחי התדרים ולדעתי הם יוצרים ביחד הרמוניה כללית מעולה.

ישנם סוגי עצים רבים בעולם. בעבר, נעשה שימוש במספר סוגי עצים מצומצם בתעשיית הגיטרות. כיום, רואים שימוש הולך וגובר בעצים אקזוטיים למיניהם.

חלקם נבחנו אקוסטית ונעשה בהם שימוש עיקרי וחלקם פחות מוכרים לנו.

זה בהחלט לא אומר שאי אפשר להשתמש בעצים פחות מוכרים, פשוט צריך לבדוק היטב את העץ ולנסות להבין, כיצד הוא יכול להשתלב בפאזל שלנו.

כל מקרה לגופו..

שימוש במהגוני ובמייפל, הוא נפוץ ביותר בתעשיית כליי הנגינה בעולם.

להשלים את הפאזל הזה, הייתי צריך לחשוב היטב, אלו פיקאפים יתנו לי את הסאונד, ששמעתי בדימיון.

האמת שלא התלבטתי רבות..ידעתי שאני רוצה סינגלים וזאת בגלל טווח התדרים הרחב שלהם. יחד עם זאת, חששתי שלא יהיה לסינגלים מספיק כוח לתרגם בצורה

מוצלחת את המאסה של המהגוני. בכל זאת , לא רציתי להשתמש בהאמבאקר. למרות עוצמתו של פיקאפ ההאמבאקר, הוא בעל טווח תדרים צר יותר בהשוואה לסינגל.

החלטתי לבחור בפיקאפ מסוג p-90, שהיה נפוץ בגיטרות גיבסון ישנות, טרום המצאת ההאמבאקר, ונפוץ גם היום בגיטרות שונות.

הייתי מגדיר אותו-פיקאפ לאניני טעם. הפיקאפ הזה טומן בחובו את הטוב משני העולמות.

זהו סינגל קויל, בעל איפיון צלילי, הדומה לסינגל רגיל, אבל עם הרבה יותר עוצמה וכוח, בסים יפים ומלאים, המזכירים את ההאמבאקר. הוא נשמע נהדר בקלין  וגם בנגינה

עם אפקטים. יש לפיקאפ הזה את כל מה שיש לסינגל הרגיל שאנחנו מכירים מסטראט ומטלקסטר והוא שומר על קריסטליות שכל כך אופינית לסינגל.

את מערכת השליטה בסאונ רציתי להשאיר פשוטה ושימושית-ווליום, טון וטוגל בורר מצבים.

בשביל הגיטרה הזאת, בחרתי בגשר קבוע, כאשר הזנת המיתרים נעשית דרך גוף הגיטרה כמו בטלקסטר.

לגימור הגיטרה הזאת השתמשתי בלכה על בסיס ניטרוצלולוזה וגוון שחור שקוף, המאפשר לסיבי העץ היפים להראות.

רציתי ליצור כלי נגינה מיוחד, ולא כלי שישמע דומה לכלים אחרים שנפוצים בעולם, טובים ככל שיהיו...

בדיעבד, אני חושב שאלו היו בחירות מצוינות..

לסיכום

הנסיכה האפריקאית היא גיטרה חשמלית מאלפת. באופן אישי שמעתי גיטרסטים שונים מנגנים איתה הכל ! ממטאל ועד ג'אז.

היא כל כך ורסטילית שעובדה זו, מאפשרת לגיטריסט לנגן עליה את כל אשר ליבו חפץ, וכל שבב יצירתיות שעולה בדמיונו ניתן לבטוי על הגיטרה הזאת ללא הפרעה.

לנסיכה האפריקאית יש משך צליל [סאסטיין] שקשה להסביר במילים. פשוט מדהים.

הגיטרה החשמלית הזאת יודעת לשיר.

אז אם אתה נגן ויוצר שרוצה לאפשר לדמיונותך לבוא לידי ביטוי במהירות ובאיכות הגבוהה ביותר, אז מגיע לך את הטוב ביותר.

אין צורך להתפשר.


צילום הנסיכה האפריקאית דורן עובד

ליעוץ והזמנה-צור קשר