עוד משחר ילדותי, אני זוכר את עצמי נמשך לפרק ולתקן דברים שונים בסביבתי. תמיד התעניינתי בחומרי גלם שונים ובתכונותיהם. כבר בגיל שלוש ידעתי את שמות כל
הרכבים ברחוב על פי צורתם בלבד.[בשנות השבעים לא היו הרבה רכבים כמו היום].
אני זוכר, שיכולת זו תמיד הפתיעה את אבי ז"ל שתמיד היה שואל איך אני יודע, ולא ידעתי להסביר כמובן בתור ילד.
אבי היה מהנדס, שבחייו תכנן ובנה פרויקטים רבים.
ברבות השנים, כשהתעניינתי בנושאים טכניים, היה לי לאן לפנות לייעוץ בפתרון תקלות, בלמידה אודות חומרים
שונים ובעצם בכל נושא טכני. אבי, היה מהנדס מהאסכולה הקלאסית - הוא פשוט הבין בכל דבר ויותר מכך, הוא תמיד לימד אותי לזהות טעויות מיסודן.
מאמי שהיא אומנית מלידה, רכשתי את כישורי הלימוד העצמי, שכן ראיתי אותה בתור ילד, יוצרת בבדים וחוטים בגדים מהממים וכל זאת מתוך איורים ושרטוטים בלבד.
תמיד אחיותי התהדרו בבגדים המיוחדים האלו ואנשים בסביבה תהו ושאלו מנין הן השיגו את הבגדים המיוחדים.
אל תחום הגיטרות לא הגעתי במקרה.
מגיל נעורים התחלתי לנגן בתופים. מלבד שנות השרות הצבאי, הייתי פעיל מוסיקלית מאז ועד היום ותמיד הייתה לי קירבה ואהבה למוסיקה ולכלי נגינה.
לפני שהתחלתי לעסוק בתיקון ובבניית גיטרות, התנסיתי בבניית תופים [בניתי לעצמי סנר] ובניתי לעצמי דיג'ירידו [כלי נגינה אוסטרלי].
הפרויקט הראשון, הקשור בתיקון ובבניית גיטרות, היה ניסיון שלי לשנות גיטרה קלאסית ישנה מאד, לגיטרה בעלת ארבעה מיתרים, משהו בדומה לבס אקוסטי.
ניגשתי לניסיון הזה ללא כל ידע מוקדם והפרויקט הצליח באופן חלקי בלבד.
יום אחד, הגיע אלי חבר ובידיו גיטרה בס מאד ישנה מסוג BURNES שיוצרה במקור באנגליה.
הגיטרה הייתה במצב מאד קשה: שבורה בכמה מקומות שונים בגוף, דפורמציה קשה מאד בצוואר, אלקטרוניקה שלא עבדה בכלל, וPICKUP אחד שדרש ליפוף
הסליל מחדש.
בקיצור,הגיטרה הייתה מיועדת לתליה על הקיר...התאהבתי בה.
החלטתי להתחיל לחקור לעומקו של הנושא ונסות לחדש אותה. כאמור, התחלתי לחקור בנושא ולהעמיק.
את כל הידע שרכשתי עד היום בתחום, רכשתי מלמידה עצמית. כמובן שהלימוד מסתמך על ספרות מקצועית רבה, של בעלי מקצוע בעלי שם עולמי בתחום תיקון ובניית
גיטרות.
כמובן, שהתחלתי להתנסות בעצמי בתיקון גיטרות של חברים, שסמכו על הכישורים הטכניים שלי ועל הרצינות שלי ואפשרו לי להתנסות בתיקון הגיטרות שלהם.
זה כמובן גם המקום להודות לכל אותם החברים על האמון, שנתנו בי.
עם השנים, התנסיתי ברבדים שונים של תחום תיקון הגיטרות וכשהתמקצעתי בהם, מצאתי את עצמי נמשך לבניית גיטרות.
גם כאן כמו בתיקון, הידע שלי נסמך על ידע מסורתי, שנלמד מגדולי בוניי הגיטרות בעולם, ועם השנים שילבתי בבניית הגיטרות קו אישי ויצירתי משלי.
כמו כן, כיום אני מייצר פיקאפים בעבודת יד ובהזמנה אישית לכל הגיטרות שלי וכמובן עבור לקוחותי.
בעבודה שלי כטכנאי גיטרות, אני מקפיד לתת יחס אישי לכל אדם שמגיע אלי עם גיטרה שבורה או גיטרה, שזקוקה לטיפולים שונים.
אני מקפיד תמיד לתת מידע מלא על מצבו של הכלי שנמסר לי לתיקון כולל המלצות לתיקון, אפשרויות לתיקון [באם קיימות מספר אפשרויות] מחירים וכו'.
אמינות ומקצועיות הן יסודות, שאני מקפיד עליהם בעבודה שלי כמתקן גיטרות.
זה המקום לומר, שאני אוהב את מה שאני עושה ועושה זאת באהבה. אני מאמין, שמכל גיטרה אפשר להוציא ולממש את המיטב הטמון בה, ולשם כך דרושות ידיים
אוהבות ומקצועיות המסוגלות בעזרת ידע רב וניסיון להביא את כלי הנגינה למימוש הפוטנציאל הטמון בו, וזאת במירב הנוחות עבור הנגן, המנגן בו.
מוסיקה ונגינה על גיטרה הינם תחום רוחני בעיני. אדם חוצב מתוך לבו ומתוך נפשו את התחושות הכי אינטימיות, שהוא חש, ברגעים טובים ורעים כאחד, בשמחה ובעצב,
בצער ובאושר ועוד. הוא שוזר אל התחושות האלו מילים ומנגינה ובאופן הזה ,יוצר מוסיקה.
לכן, כל כך חשוב לי כאדם, שמנגן הרבה שנים בעצמו ומבין את החשיבות של כלי נגינה תקין, להעניק את האיכות הזו לכל אדם, שמגיע אלי עם הגיטרה שלו.
כי ברגע הנגינה, כשאתה מבטא את עצמך, אתה צריך להיות פנוי, לעסוק בביטוי הרגש במלוא תשומת הלב, וזאת מבלי לדאוג לרובד הטכני.
המומחיות שלי כמתקן גיטרות היא-לדאוג שהגיטרה שלך תשיר בשבילך...
לנרי טופצ'ו, שצילם את הבס החלולה ואת הטלקסטר.
לדורון עובד, שצילמה את הנסיכה האפריקאית, יולנה, ג'אז' בס סאנברסט, ג'אז בס לבנה, ג'אז ס וינטג' דלוקס, פיקאפים ותמונות מחדר העבודה.
לאביעד בריד שצילם פיקאפים.
ליערה מן על עיצוב הלוגו.
לאילן רונן iStudio על עיצוב האתר הזה ועל כל העזרה.
לדימה ברנר Papakaya על בניית האתר, התמיכה הטכנית, על הסבלנות והחיוך.
תודה רבה וגדולה לכל אותם החברים והאנשים, שסמכו ונתנו לי לתקן עבורם את הגיטרות שלהם, ושתמכו והאמינו בי לכל אורך הדרך.